dinsdag 20 september 2011

Opvoeden is soms best moeilijk ...

Julia: mam waarom mag ik nou geen mobiel voor mijn verjaardag?

Mam: omdat ik al 2 jaar tegen je zeg dat je er 1 mag als je naar de middelbare school gaat.

Julia: maar waarom dan???

Mam: omdat ik het onzin vind dat alle kinderen in je klas een blackberry hebben en wat ga je ermee doen dan, ik ben altijd thuis NEE=NEE!

Julia: maar Kjeld heeft er wel 1 gehad van oma voor zijn verjaardag , ik hoef alleen maar zo'n kleine die kosten maar 15 euro (zet haar liefste gezicht op) en van oma mag het !! Die zei vraag maar aan mama .... (oma weet dondersgoed hoe ik erover denk by THE way THNX ma)

Mam: nee Juul en nu erover ophouden .......

@ Dit gesprek ga ik nog 2 jaar voeren en hopelijk volhouden ...

7 opmerkingen:

Andrea zei

BEGIN ER NIET AAN!!!!!
Ik geef die van mezelf af en toe meet zodat ik ze kan bereiken, maar o wee als ze hem gebruiken!
Ik snap niet waarom er ouders zijn die het toestaan als ze nog op de lagere school zitten!

Marièlle zei

haha...grappig....hier is het precies andersom gegaan. Ik vond het wel slim als Jokèh een mobiel zou hebben omdat ze als ik weer aan de slag ben soms alleen naar huis moet uit school. Zegt zij: wat moet ik nou met een mobiel....
Maar goed, uiteindelijk heeft ze er toch eentje, een heel goedkope met een prepaidkaartje maar ze vindt het nog steeds totaal niet boeiend. Ze gebruikt hem dan ook alleen op de dagen dat ze alleen ergens heen moet of alleen uit school naar huis gaat en zo.
Maar ik verbaas me op school ook over al die mobieltjes, ze worden er op school volgens mij ook knettergek van inmiddels. En ik vraag me ook waar die kids het van betalen eerlijk gezegd....

Je boekje vordert inmiddels aardig, acht bladzijden zijn klaar, ik denk nog even over de laatste twee :-)

The Pinkhouseladies zei

Ooo wat houd ik van kinderen! Ik wens je veel stekrte met je dochter en je moeder;)

Groetjes

Swasie zei

Nou volg inderdaad gewoon je gevoel. Wat je ook doet wel of geen mobiel geven jij moet je er goed bij voelen. Bij ons hebben de meiden er ook nog geen en hoop dit ook vol te houden totdat ze naar de Middelbare school gaan.
Succes, groetjes Francoise

J zei

Ja, hie rnog zo'n probleem; Joelle is de enige in de klas zonder mobiel. Dus die wil ook! Ze krijgt nu inderdaad van opa en oma een prepaid, maar meer omdat ze dan bereikbaar is, ermee bellen mag ze alleen in noodgevallen; als ze met haar vriendinnen wil beppen, dan gebruikt ze maar gewoon onze vaste telefoon, toch? :-)

fieve zei

Haha....nou dat verhaal heb ik vorige week nog bij mijn schoonzus gehoord! Ik vind het ook grote onzin!!!

Lydia zei

Fijn om te horen dat er nog meer moeders zijn die het nog niet nodig vinden. Ik heb precies dezelfde discussie met m'n dochter (ook net 10 geworden). Ik ben ook gewoon thuis, haal en breng haar (met de jongere broertjes) naar school en op school mag de mobiel toch de tas niet uit en niet aan staan, kind, wanneer wil je er dan wat mee doen??! Thuis pak je de vaste lijn maar, stuk goedkoper. Volhouden hoor, ik doe met je mee!!