dinsdag 21 juni 2011

Een nieuwe school


Vandaag een belangrijke dag voor Jonah (en voor mij!)
Omdat de school gaat fuseren gaat de onderbouw naar een andere locatie en worden ook de klassen anders ingedeeld en samengevoegd met kinderen van de andere school.
Al weken heb ik er pijn in mijn buik van en nu sinds een week bekend is dat hij dus niet bij zijn beste vrienden in de klas komt is er al het nodige over gesproken op school want dat vind ik echt zo erg !!!
Het enige wat je hoort is dat ze er zorgvuldig mee zijn omgegaan en dat dit gewoon het beste is.
Minimaal 1 vriendje zou meegaan naar de nieuwe klas (op zich al belachelijk weinig) en nu zitten er dus wel 2 jongetjes uit zijn klas bij hem, maar zijn aller aller allerbeste vrienden die hij had opgegeven niet ....
Omdat Jonah heel goed kan leren word hij daar nu voor gestraft vind ik omdat in de combinatieklas alleen de meest zelfstandige leerlingen komen uit groep 4, zo oneerlijk.
Ikzelf had hem liever gelijk naar een andere school gedaan (irritaties van jaren stapelen zich nu op) maar helaas wil Jonah zelf niet en kan dat niet afdwingen vind ik.
Dus als we vanmiddag op de nieuwe school en in de nieuwe klas gaan kijken hou ik me groot en doe ik net alsof alles leuk en spannend is, maar ondertussen .......

6 opmerkingen:

Collie-Collie zei

Ja, de logica op school/scholen ontgaat mij ook geregeld...

Sterkte vanmiddag!

Groetjes, Collie

Marièlle zei

Pfff...ik kan me je frustratie over zoiets echt levendig voorstellen! Ik zou ook echt niet blij zijn als er zoiets gebeurt. Hopelijk gaat hij toch snel zijn draai vinden in zijn nieuwe klas en maakt hij snel nieuwe vrienden!

Groetjes,
Marièlle

Smotzy zei

Sterkte vanmiddag. Heel frustrerend allemaal.

J zei

Agossie, sterkte. :-(

Mirella zei

o jeee. ik hoop dat het allemaal is meegevallen.
Wij hebben vorig schooljaar hetzelfde gehad met onze dochter. Omdat zij ook goed kan leren, moest zij met 3 anderen naar andere klas (combi klas) Wij en vooral zij, zaten daar heel erg tegen aan te hikken, maar... Het is zo meegevallen !! ze had zo nieuwe vrienden in vriendinnen daar. Dit school jaar werd zij echter weer in een andere klas gezet, kon niet anders... en nu pas is het moeilijk want nu staat ze overal tussen qua meiden/jongens.. maar ze redt zich aardig gelukkig

hoop dat het voor Jonah en jou ook goed gaat komen

*OLLY* zei

Ook wij hebben dit meegemaakt en onze dochter moest met 2 meisjes en 2 jongens naar een combiklas, ook omdat ze goed kan leren en daarom kwamen ze in een cimbiklas met toen groep vijf.

Ze baalde ontzettend omdat haar vriendinnen niet mee gingen, maar ze was zo dikke maatjes met de 2 meiden die wel mee gingen naar die klas en heeft ze een topjaar gehad!
Je staat soms versteld van hoe snel kinderen vrienden maken ;)