zondag 6 maart 2011

En het thema is .... Hollands






Vannochtend om 10 uur begonnen en om 14 uur klaar met de taart, 
en hij is totaal NIET geworden zoals ik in mijn hoofd had.
Marijke had al gezegt dat het kleuren van fondant wel mogelijk is 
maar moeilijker is dan het kleuren van marsepein maar omdat ik echt wit wilde 
toch de gok gewaagd ..... helaas kreeg ik daardoor niet de kleuren 
rood en blauw die ik graag wilde. 
Ook bleef de fondant elke keer plakken en vond ik het niet fijn om mee te werken. 
Het blauw was te fel en vond ik niet mooi bij de blondafbeelding passen, 
het rood is flets en daardoor ervoor gekozen groen aan de taart toe te voegen. 
Ook al is de taart op zich wel goed gelukt, 
toch wel een beetje teleurstellend omdat ik iets heel anders in gedachte had. 
Maar goed al doende leert men en volgende keer toch wat beter naar de juf luisteren ....... 
Ik wilde eigenlijk de foto's er niet eens bij plaatsen maar ja dat zou ook 
een beetje kinderachtig zijn.

Inmiddels zijn we al weer terug van het etentje en iedereen vond de taart
super mooi en heerlijk smaken dus de teleurstelling is wel minder !


7 opmerkingen:

Claudia. zei

De taart is toch niks mis mee.
Heerlijk...om op te eten.
Claudia.

Babybips zei

ik vind het er best leuk uitzien, misschien zit het meer in je hoofd omdat het nog niet in ons "hoofd" zat ;)

Audrey zei

Je weet als het Hollands is, dan is het altijd goed en met Blond er bij al snel bijzonder leuk! Volgnes mij was die heerlijk!

Groetjes Audrey

d'Boederie zei

Prachtige 'blond'taart!!Zonde om aan te snijden.Een ander ziet je probleem niet hoor!Volgende keer nog eens proberen,oefening baart kunst:) groet.

Mirella zei

nou ik vind hem prachtig!! geweldig zelfs!!!
Waar is die blond afbeelding nou van gemaakt eigenlijk?

Juf Juul zei

De afbeelding komt uit een foodprinter en is gemaakt van een soort dik eetbaar papier als ouwel ....

J zei

Hey Miran,
Hij is supergoed gelukt hoor. Tja, dat kleuren is lastig; mij lukt het wel, met behulp van heeeeeeel erg veel poedersuiker en daarna een paar dagen smerige handen.... Kant en klaar kopen die kleurtjes dus, dat is beter!
Groetjes,
jacq