zaterdag 20 november 2010

Ruilen ????? Zet je wel aan het denken !

Ik kreeg een geweldig goed idee toegestuurd.

Laten we onze bejaarden in de gevangenis zetten en de criminelen in een verzorgingshuis!
Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's en wandelingetjes . 
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische- en tandheelkundige behandelingen , rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen ?
Ze worden constant via videocamera's  in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben . Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen  en al hun kleding wordt gewassen  en gestreken  naar hen terug gebracht. Een surveillant  checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden  en hapjes naar hun cel. Ze kunnen familiebezoek  ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen  is?

Ze hebben toegang tot een bibliotheek , de sportzaal  'n geestelijke raadgever , het zwembad en mogen een opleiding  volgen. Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden. Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen   gedaan kunnen worden. Elke bejaarde  heeft de beschikking over een computer , 'n TV , 'n radio en dagelijkse telefoongesprekken ?
Een bestuur met managers is aangesteld om klachten  in behandeling te nemen en de surveillanten  moeten zich aan een strenge code , hoe de bejaarden  te behandelen, houden...

Terwijl aan de andere kant? 

De criminelen  koud eten  krijgen en worden alleen gelaten  zonder dat er naar hen wordt omgekeken
De lichten gaan om negen uur 's avonds uit  en douchen  kan eens per week?
Ze wonen in een kleine kamer, betalen 750 euro per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen? 


Zet je toch wel even aan het denken niet? 

5 opmerkingen:

colorsofmyworld zei

Ik heb tegen m'n familie al eens zoiets gezegd toen bekend werd gemaakt dat ze jeugdgevangenissen gingen sluiten. Leek mij toen de perfecte plaats voor ouderen, maar ook voor jongeren die onder de kinderbescherming vallen en bv asielzoekers met kinderen.

Maar nee, de regering gooit liever de boel plat en bouwt alles over een paar jaar, wanneer het allemaal wel weer nodig is, opnieuw.

MeidenMama zei

Zo dat komt hard aan..ik heb zelf een aantal jaar met plezier in de bejaardenzorg gewerkt en inderdaad mogen ze best eens wat meer aandacht hebben....en als ik het zo lees zijn de criminelen in een luxe positie.
Ik moet toch echt zelf wassen, strijken, koken, schoonmaken enz.
Maar ik heb alle vrijheid om te gaan waar ik dat wil en wanneer en dat kun je van hen niet zeggen

Miss Baptista zei

Verbluffend,
zet me inderdaad aan het denken ,
alleen,
als de oudjes nog goed te been zijn,
mogen ze van mij de oudjesjail wel even verlaten !!
hugs

By Chantilly zei

Ik snap je punt wel, maar zo is het niet helemaal.
Gevangenen dienen wel te werken om te mogen internetten en tv kijken. Ze verdienen een paar dubbeltjes per uur om zo even tv te kijken.
En hun eten moeten ze vaak gewoon zelf koken en dat wordt dus niet bij hun op de kamer gebracht.
Willen ze pindakaas hebben? Dan moeten ze hier zeker wel 1 a 2 dagen voor werken, aangezien de pindakaas daar veel duurder is dan in de gewone supermarkt. En wat betreft een opleiding, dat is ook van twee kanten te bekijken. Als ze straks vrij komen en nu een opleiding hebben gedaan en diploma op zak hebben zullen ze minder snel weer het verkeerde pad opgaan wat natuurlijk positief is voor de samenleving en de economie.

Dus ja, ik vind ook dat de gevangenissen luxer zijn in NL dan in het buitenland maar niet luxe genoeg om ouderen er in te stoppen.

Door Jolanda zei

Ja het is echt van de gekke hoe er wordt beknibbelt op de gezondheidszorg, niet alleen voor de ouderen maar ook voor bijv. de gehandicapten..