donderdag 17 juni 2010

Normen en waarden, waar zijn ze gebleven ????

Wat gisteren begon en eindige als een geweldige vossenjacht op school van Juul en Jonah  omdat het meester en juffendag was, heeft vandaag een verschikkelijk staartje gekregen !
Voor de kinderen maar ook voor ons .....

Alle juffen en 1 meester ( Juul haar meester ) waren verkleed en daar hadden ze erg hun best op gedaan !
Het was mooi weer en iedereen had het super naar zijn zin gehad.

Maar vannochtend was daar in de klas van Juul ineens een vader en een moeder die het niet eens waren met de (ver)kledingkeuze van Meester Gerrit tijdens de vossenjacht, hij had zich namelijk verkleed als zwerver en zat met een sigaret (jaja een echte) als vos verstopt.
Ze vonden dit een verkeerd voorbeeld voor de kinderen en kwamen dit even melden !

Dit tot daar aan toe, uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening maar bespreek dit dan als volwassenen onder elkaar en dan zeker na schooltijd zodat kinderen hier niet getuige van zijn.

Maar wat nog het aller aller allerergste is (ik kan er nog niet over uit !!!!) is dat hij Meester Gerrit in het bijzijn van Juul haar klas en andere toegestroomde leraren GEWOON IN ELKAAR HEEFT GESLAGEN !!!!
Hij ging verschrikkelijk tekeer en de kinderen waren hier getuige van.
Gelukkig heeft Meester Gerrit hem weg kunnen loodsen van de klas en heeft deze vader hem gewoon achterna gezeten terwijl zijn vrouw hem probeerde te stoppen.
Waarschijnlijk had zij dit al voorzien en was daarom meegegaan.

Juul haar lievelingsmeester, de meester die zo geliefd is op school en in de klas, die net van de Pabo is en zijn eerste ervaringen heeft voor een klas.
Die Juul (en een paar andere kinderen) al het hele jaar door begeleid omdat het allemaal niet vanzelf gaat.

Ik vind het echt vreselijk !
Kinderen huilend en kinderen met buikpijn wat een drama.
We hebben een brief meegekregen met excuses van Meester Gerrit maar die wil ik helemaal niet !
Ik wil een persoonlijk excuus van deze vader !

Toeval wil dat groep 6 vandaag les zou krijgen van een wijkagent dus die is de hele dag gebleven om met de kids te praten en ik heb na schooltijd direct de directrice gebeld.
Die was echter nog steeds bezig met deze kwestie.....

Gelukkig belde ze me net terug want ik wil zeker weten dat er een aanklacht word ingediend en wij willen Meester Gerrit laten weten dat we achter hem staan !
Het laatste woord is hier zeker nog niet over gesproken, morgen snel een kaart kopen voor Meester Gerrit en hopen dat hij zich ertoe kan zetten om de laatste 2 weken van dit schooljaar toch nog op school te zijn, hem kennende zal hij er maandag gewoon weer zijn, voor zijn kids ....

Gelukkig is er ook met het zoontje van deze aggressieve vader goed gesproken, voor hem is het ook heel erg om je vader zo te zien, gelukkig pikt de klas het goed op maar jezus (sorry) waar zijn toch die normen en waarden gebleven :-(((((

16 opmerkingen:

Hanneke zei

Jeetje wat een verhaal! Blijkbaar gaat het zo tegenwoordig als je het er niet mee eens bent. Geen gezag, geen respect en geen dialoog, gewoon er op los rammen.
Wat verschrikkelijk voor de meester, maar ook voor de kinderen. Hopelijk wordt de man gestraft (zal wel niet) en kan de klas er goed mee om gaan. Sterkte!

Kiki zei

Ik vind het ronduit schandalig! Respect voor elkaars mening is ver te zoeken helaas.. En dat nog wel in het bijzijn van kinderen. Ik hoop dat de kwestie voor alle partijen goed kan worden opgelost. Het was misschien niet de beste keuze van deze nieuw bakken meester maar daar kun je iemand ook op een normale manier op wijzen.
Groetjes en veel sterkte

Tureluur-Bellemietje zei

Gatver zit hier gewoon met kippevel, echt idioot dit!
Heel veel sterkte voor iedereen!

plukdedagsandra zei

Dat is inderdaad supererg. Waar is die mens zijn verstand??? Over zoiets? En ook : zo het recht in eigen handen nemen. Jeetje. Ik hoop dat alles goed komt met kindjes en de Meester. Veel sterte.

Claudia zei

Je zou hem toch zelf in elkaar timmeren, in ik ben helemaal niet geweldadig, Ik vond hem leuk gevonden: zwerver.
Waar ze tegenwoordig al niet moeilijk over doen...

I. zei

Verschrikkelijk... ik heb er ook geen woorden voor.
Ik reageer niet vaak en lees je blog wel heel vaak, maar nu moet ik gewoon iets neerschrijven.
Groot gelijk dat je een aanklacht wil, dit is echt iets wat niet kan. Ik vind het ook erg voor de meester, maar ook -vooral- voor de kids. Ik denk dat de meester dit met de tijd wel kan relativeren, maar de kindjes moeten echt goed begeleid worden...
Veel sterkte!

Angelique zei

Hier word ik gewoon sprakeloos van.
Hoezo goed voorbeeld geven.
Sterkte voor de kinderen, meester en alle andere betrokkenen.

Mirella zei

jeetje wat een verhaal zeg !! kan mij voorstellen dat de kids helemaal van slag zijn. Het zal je vader maar zijn idd.
En de reden slaat echt nergens op, je mag niet roken, maar wel iemand gewoon in elkaar slaan !!!

Sterkte met alles !!

Bianca zei

Wat een vreselijk bericht. Ten eerste hoop ik dat jouw dochter, klasgenootjes en vooral ook de nog jonge meester deze gebeurtenis een goed plek kunnen geven tzt.

Maar waar gaat deze wereld heen? Je bent het ergens niet mee eens, meester mag niet roken, dit is een slecht voorbeeld voor de kinderen. Maar papa mag de meester wel in elkaar slaan waar iedereen bij is.
Deze man verdiend zeker een aanklacht en hopelijk wordt hij ook daadwerkelijk veroordeeld.

Heel veel sterkte voor iedereen

Fiedelientje zei

owww, ik schrik me kapot hier en weet gewoon niet wat ik lees!!! Ik voel de tranen opkomen, zo schrik ik hiervan. Het is echt ongelooflijk dat zoiets gebeurt en wat vreselijk voor de leerkracht en de kinderen! Was het sigaretje nou een verkeerd voorbeeld voor de kinderen?.... jeetje zeg, en het in elkaar slaan van een leerkracht is dan zeker geen verkeerd voorbeeld!? Ongelooflijk, wat moet die man een vreselijk mens zijn!

STERKTE!!!

lenteroos zei

Heftig hoor, allemaal. Ik hoop dat de kinderen en de meester daar snel een plekje aan weten te geven.

Hannie zei

Een zwerver met een sigaret geen goed voorbeeld voor de kinderen en dus slaan we die maar in elkaar? En die vader vindt wel dat hij een goed voorbeeld is??
Wat een belachelijk gedrag! Vaak maken ouders ergens een heel groot punt van, terwijl het de kinderen waarschijnlijk niet eens is opgevallen. Zij hadden gewoon een leuke dag.
Veel sterkte allemaal en zeker voor meester Gerrit.

'T atelier zei

Wat een verhaaL! Fijn dat jullie meester Gerrit steunen, dat zal hij nodig hebben. Wat voor een voorbeeld geeft deze vader aan zijn eigen kind?? Vreselijk gewoon.
Ik ben zelf juf van groep 7 en het is niet normaal wat je soms meemaakt.
Sterkte!
Lieve groetjes van een juf

Noni zei

Sommige mensen...:S

Carla zei

Pfft... dit is toch werkelijk te gek voor woorden, waar zijn inderdaad de normane en waarden van zulke ouders, vreselijk!
Arme meester en arme kinderen, maar natuurlijk ook het zoontje van die ouders is te beklagen..
Sterkte met alles!
liefs Carla

Collie-Collie zei

Mijn hémeltje.... met verbijstering heb ik je blogberichtje gelezen.... Hoe is het mógelijk!!! Tuurlijk mag je iemands (verkleed)keuze/accessoire niet kunnen waarderen, maar om daar zo'n ophef en agressie (in de klas) over te maken is gewoon een schande!! Ik vind het ronduit schandalig wat die vader heeft gedaan.

Meester Gerrit treft geen enkele blaam, dus die excuusbrief is totaal overbodig!!

Die vader moet inderdaad aangegeven worden en veroordeeld worden tot een flinke behandeling anti-drif-neigingen. Want als hij al uit z'n panty gaat om een sigaret-accessoire bij een outfit voor vossenjacht, wat doet hij wel niet als iemand boos is op hèm.... of ruzie/discussie met zijn zoontje of vrouw???

De vader is een héél slecht voorbeeld voor zijn zoontje.... arm kind eigenlijk, je zal zo'n vader maar hebben of z'n vrouw zijn...

Wens Juul en de andere kinderen heel veel sterkte met het verwerken van deze rampzalige ochtend!! En meester Gerrit natuurlijk ook!!

Groetjes, Collie