zaterdag 26 september 2009

Joep en wij steunen Pink Ribbon !

Aangestoken door iemand van het Cocker Spanielforum die een nieuwe banner had gemaakt omdat deze maand Borstkanker maand is kon ik niet achter blijven !
2 Jaar geleden is bij mijn moeder borstkanker ontdekt waardoor ze dus dezelfde week al een borstamputatie heeft moeten ondergaan.
We zijn ons heel erg bewust dat mijn moeder erg veel geluk heeft gehad en dat er veel vrouwen (en mannen) en dus ook gezinnen zijn die veel minder geluk hebben.
Mijn moeder is inmiddels "gezond" verklaard maar in je achterhoofd blijft de angst dat het terug komt.
Omdat er aan de kant van mijn moeder erg veel kanker voorkomt en vooral borstkanker erg genetisch bepaald is , hebben mijn zusje en ik ons hierna dus ook gelijk gemeld bij de huisarts en hebben wij zelf gevraagd om een jaarlijkse controle, geen pretje maar anders word je dus pas op je 50e uitgenodigd wat ik echt absurd vind, zeker omdat het zoveel voorkomt tegenwoordig.

Dus daarom ... een stoere Joep in een roze banner op het forum, sorry vent .

3 opmerkingen:

Collie-Collie zei

50 Jaar vindt ik ook véél te laat. Er overlijden veel te veel vrouwen voor hun 40ste door borstkanker. Ik ben 3 jaar geleden door de gehele "molen" gegaan, gelukkig doen ze alles op één dag!. Er bleken 3 onschuldige cystes te zitten en een ontstoken klier (inderdaad een klier van een klier). Maar die ene dag voor die "door de molendag" was de langste van mijn leven en ik hoop het nooit meer mee te maken!

Groetjes, Collie

applicatie enzo zei

Idd is 50 véél te laat, bij mij is vorig jaar een knobbeltje ontdekt. Ook ik had mazzel en het bleek goedaardig te zijn, maar toch ...

Groetjes Sandra

gerlinde zei

heel verstandig dat je je hebt aangemeld, ikzelf ga ook elk jaar en ben er erg blij dat die mogelijkheid er is.
groetjes Gerlinde