maandag 24 november 2008

Juffrouw Juul & War Child


Zo net voor de feestdagen kijken we al weer uit naar die gezellige dagen.
Een hoop vrolijkheid, blije kindergezichtjes als ze hun kadootjes openmaken en de familie lekker dicht om je heen !
Vorige week echter stond ik weer met beide benen op de grond.
Toen ik 's ochtends de krant uit de brievenbus pakte viel mijn oog direct op een grote foto op de voorpagina.
Natuurlijk zie je in elke media dagelijks de meest vreselijke dingen die hier zeker niet voor onder doen maar op de een of andere manier brak mijn hart en moest ik echt even huilen.
Ik heb de foto uitgeknipt en opgehangen en kijk er elke dag wel een paar keer naar.
Nu zitten mijn kinderen niet alleen vol van sinterklaas maar zijn ze ook nog eens allebei rond deze tijd jarig dus verzin maar eens een kadootje, ze hebben alles al (zijn wij medeschuldig aan natuurlijk!) dus toen Juul van de week zich weer eens verveelde en in haar kamer zat omgeven door barbie's, polly pocket en zo'n beetje alle disneyprincessen en mij melde dat ze zich verveelde en alleen maar "stom" speelgoed had heb ik haar even deze foto laten zien.
Heb haar uitgelegd dat deze 2 kindjes niet alleen niets hebben om mee te spelen, niets te eten en geen kleren om aan te trekken maar dat ze ook nog eens hun papa en mama kwijt waren toen schrok ze toch wel.
Ik heb het niet heel dramatisch gebracht maar wel zodat ze het goed begreep.
Dat had wel effect !
Ik heb haar gezegd dat we binnenkort haar speelgoed eens heel goed uit gaan zoeken en de dingen die ze wel kon missen gingen brengen naar kindjes die het heel wat minder hebben dan wij, dat vond ze een heel goed idee.

Ook ik vind dat ik hier iets mee moet doen, want ook al kan ik deze 2 meisjes niet persoonlijk helpen, er is wel een manier om dit soort kinderen een beetje tegemoet te komen.
Ik heb dus besloten om vanaf de volgende collectie een gedeelte van mijn inkomsten te doneren aan War Child.
Ook zullen we deze sinterklaas minder veel en minder dure kadootjes kopen, dus geen barbiehuis maar gewoon een barbie en geen playmobilkasteel maar gewoon een paar ridders (voor bij zijn andere playmobilkasteel) .

Ik hoop dat deze foto voor mensen de aanleiding is om eens goed na te denken.

Groetjes Miranda
www.juulenjonah.nl
Rekeningnummer WarChild : giro 6669

Geen opmerkingen: